Resepi ayam masak kicap

Resepi ayam masak kicap yang ringkas dan cepat. Resepi ini sesuai dijadikan menu untuk berbuka puasa atau pun sahur. Cara penyediaan yang ringkas, cepat dan tidak memerlukan masa yang lama untuk masak. Sebut sahaja ayam masak kicap. pasti terdapat pelbagai resepinya. Lain orang lain cara masakanya. Hari ini saya ingin kongsikan resepi ayam masak kicap. Untuk resepi ini saya sendiri telah olah mengikut citarasa keluarga sendiri. Ayam masak kicap selalunya menjadi menu kegemaran terutamanya bagi kanak-kanak kerana menunya yang tidak pedas.

Resepi ayam masak merah yang mudah

Ayam masak merah merupakan makanan kegemaran ramai. Pasti ibu-ibu ada resepi yang tersendiri untuk masak ayam masak merah buat keluarga sendiri. Lain orang lain resepinya. Ayam masak merah sangat sedap bila dimakan bersama nasi tomato. Sedap juga dimakan bersama dengan nasi putih. Sekali lagi, hari ini saya kongsikan resepi kegemaran ramai cara untuk masak ayam masak merah yang pastinya mudah tapi sedap. Bagi mereka yang baru nak belajar memasak, pastikan anda mencuba resepi ini dirumah.

Resepi daging masak merah ala Thai

Hari ini, saya ingin kongsikan bersama dengan anda satu resepi Thai yang menjadi kegemaran ramai. Kalau makan dekat restorant Thai, selain dari tomyam menu daging masak merah pasti menjadi pilihan kita. Ramai yang gemarkanya tapi, tak pandai nak masak sendiri. Selalu bayangkan resepi daging merah ala Thai ni susah. Jangan risau, harini saya kongsikan resepi untuk masak daging merah ala Thai yang cukup mudah dan pastinya sangat sedap.

Resepi daging masak kicap pedas

Hari ini saya ingin berkongsi resepi daging masak kicap pedas. Ia adalah resepi yang cukup ringkas tapi sedap. Resepi ini hanya menggunakan bahan-bahan asas sahaja, sangat sesuai bagi mereka yang selalu nak cepat bila memasak. Daging adalah lauk kegemaran keluarga saya. Selain dari resepi masak kicap, daging juga boleh dimasak kari, kurma atau rendang pun sedap. Selera masing-masing, citarasa pun takkan sama. Lain orang lain resepinya. Daging masak kicap pedas ini sesuai dijadikan menu makan tengahari dan juga makan malam.

Resepi masak lemak ketam yang sangat mudah

Ketam adalah makanan laut yang menjadi kegemaran ramai. Tidak kira dewasa mahu pun kanak-kanak. Isinya yang manis dan sedap membuatkan setiap orang teruja bila nak makan. Ketam boleh dimasak dengan pelbagai masakan. Resepi masak lemak ketam adalah salah satu resepi dalam masakan ketam. Selain itu, ketam jugak sedap dimasak sambal, ketam goreng telur asin dan sebagainya. Selera masakan bergantung kepada individu.

Resepi bubur nasi cheese untuk bayi

Bubur cheese sebelum blend.

Rasa seronok bila tengok anak berselera makan. Tambahan pula, makanan itu disediakan oleh ibu sendiri. Lagi seronok bila tengok keletah sikecil bila setiap kali nampak makanan dia. Bila anak dah mula mencecah 9 bulan ke atas, menu makanan untuk mereka pun mesti lah berubah. Si ibu, haruslah bijak untuk menyediakan makanan yang terbaik buat sicomel anda. jangan risau, hari ini saya akan kongsikan satu resepi yang mudah tapi pasti sedap. Resepi bubur nasi cheese bersama ayam. Resepi ini sangat mudah untuk disediakan.

Resepi sotong masak sambal

Salah satu dari makanan laut yang menjadi kegemaran ramai ialah sotong. Ia boleh dimasak dengan pelbagai masakan. Mungkin ada yang suka kari sotong, sotong goreng tepung, sotong masak kicap dan banyak lagi. Hari ini, saya kongsikan resepi sotong masak sambal yang sangat sedap. Resepi ini juga boleh jadikan antara juadah untuk berbuka puasa anda sekeluarga nanti.

Pages